Rocototips

Mer
31 jul 2007 14:31 #1601 av Jonas Borssén
Svar från Jonas Borssén i ämnet Sv:Rocototips
Hej Lotta!

Övervintrd bär- och rokotopeppar ger ofta en mångdubblad skörd och det verkar son du lyckats väl, grattis!
Dels kan du toppa plantorna om de synes rangliga eller smala men det verkar inte vara fallet. En hel del blommor kommer att falla av utan att befruktas men det är helt naturligt. Jag skulle nypa av de första frukterna på ett tidigt stadium. Det ger mer kraft till plantan och brukar resultera i mer frukt längre fram.
Läs gärna mer i Odlingsråd.

Med vänlig hälsning
Jonas Borssén
:cheer:
Mer
31 jul 2007 04:03 #1599 av Lotta Lauritz
Jag har tre rocotopepparplantor. En är övervintrad, en är stickling från den övervintrade och en är frösådd i våras. Jag låter dem &quot;tävla&quot; för att se vad som funkar bäst. Den övervintrade har överlägset flest fruktämnen men sticklingen vinner i frodighet och kraft! Min undran - Det knoppas och knoppas på alla plantor. Bör man knipa dem i topparna för att få stopp på blomningen och fart på frukterna? Eller kommer frukterna även utan &quot;toppning&quot;? Hur många frukter kan man hoppas på på en planta? Den övervintrade har bergis 100 blommor nu men det kan väl knappast bli frukt av dem alla?<br /><br />Inlägg ändrat av gutta.lauritz@tele2.se, den 2007-07-31 04:04
Sidan laddades på: 0.428 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo