Rocoto Orange

Mer
27 jan 2021 13:16 #2478 av Anders Myrberg
Jag köpte en planta Rocoto Orange på trädgårdsmässan här i Göteborg för, måste varit två år sedan på vårkanten. Den växte till sig något alldeles fantastiskt och gav massor av frukter som jag verkligen gillade. Jag har svårt att förklara smaker på både vin och chili, men jag vet när jag gillar det, men jag upplevde att allt jag lagade med dessa blev mustiga och goda. Sparade ett antal fröer ( Alla planter jag försökte övervintra dog, men till nästa inte tänker jag läsa på bättre ), och försökte sätta dessa sparade fröer förra året. Då provade jag också hydrofonisk odling, vilket fungerade utmärkt, i alla fall utom två. Red Habanero fick jag aldrig att gro. (köpte fröna här på SCF ) Och mina älskade Rotolo Orange lyckades jag till slut dra upp en planta av. Den tog dock mycket längre tid på sig än mina andra fröer att gro. Men den blev aldrig lika stor som den jag köpte ( Satte fröna i december ) och gav mycket mindre frukt, i lite olika storlekar också... Nåväl, till årets plantering, vilket gjordes i krukor, provade jag igen, men efter ett antal försök var det bara att inse att jag inte fick upp någon. Inte Red Habanero heller för den delen, så nu kommer frågan: Finns det någon vänligt sinnad skäl därute som kan tänkas sälja en Rocoto Orange ( eller två ) planta och gärna en Red Habanero också för den delen. Bor i Göteborg och kör gärna upp till 15 mil en väg för att hämta. Betalar vad det kostar .
Sidan laddades på: 0.384 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo