Gödsel/Näring?

Mer
14 mar 2021 15:11 #2480 av Jonas Borssén
Svar från Jonas Borssén i ämnet Gödsel/Näring?
Hej Anders!

Du behöver näring med med högst andel Kväve (NPK = Kväve, Fosfor, Kalium) för att driva upp plantan. Längre fram i vår eller försommar (när plantan visar rejäl tillväxt) går du över till näring med högst andel Kalium, det gynnar fruktsättning. NPK-halten står vanligtvis på förpackningen.
Det du köpte i Göteborg var SCF:s ekologiska och granulerade näring med NPK 9-5-3. Näringen är långtidsverkande och kan blandas i jord eller strös ovan jord (1 tsk per liter jord) och vattnas ner. Näringen kan användas inomhus eftersom den är damfri och lågluktande. En påse (100 gram) kostar 40:- exkl. postfrakt för medlemmar. Hör av dig med beställning till info@chilepeppar.com
Det andra var ett näringsgranulat som upplöses i vatten och med NPK 2-1-3. Det är en av våra medlemmar som säljer detta: info@peperone.se

Med vänlig hälsning
Jonas Borssén
Följande användare sa tack: Anders Myrberg
Mer
09 mar 2021 14:49 - 14 mar 2021 14:51 #2479 av Anders Myrberg
Har sent om sidor planterat om mina plantor och tänkte att det kunde vara läge att kanske pytsa i lite näring när jag vattnar. Vilken sort bör jag skaffa, och vart köper jag den? För några år sedan passade jag på att köpa några plantor av klubben när Trädgårdsmässan var här i GFöteborg. Då köpte jag också två sorters små kulor, en svart och en vit. Har för mig att den svarta var för starten och att man sedan fortsatte med den vita. Nu är dom dock slut och jag har inte en aning om vad det var. All support här uppskatas å det varmaste :)
Last edit: 14 mar 2021 14:51 by Jonas Borssén.
Sidan laddades på: 0.454 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo