Esplette eller andra resmål?

Mer
08 jan 2017 20:44 #2408 av Lotta Lauritz
Men åh, nu fick jag ju massor att fundera över och utforska vidare. Tack så mycket! :woohoo:
Mer
05 jan 2017 15:21 #2407 av Jonas Borssén
Hej Lotta!

Jag har varit två gånger på festivalen i Espelette. Den ena gången flög jag till Biarritz (mellanlandning i Paris). Jag har också åkt snabbtåg Paris-Biarritz. Nu är det många år sedan jag var där men det finns säkert boende i närliggande Souraïde och i Espelette, Ainhoa är också ett alternativ. Tänk på att boka tidigt i Espelette och närliggande samhällen. Biarritz och Saint-Jean de Luz är två mycket trevliga kuststäder med många boendeformer. Hyrbil rekommenderas oavsett var ni tänker bo.

Andra festivaler:
England: The Great Dorset Chili Festival. London’s Chilli Festival. Chili Fiesta West Dean Garden
Italien: Peperoncino Festival, Diamante
Spanien: Fiesta del Pimiento de Herbón, Padrón. Feria del Pimiento del Piquillo, Lodosa

Lycka till!
Jonas
Följande användare sa tack: Lotta Lauritz
Mer
02 jan 2017 18:37 #2406 av Lotta Lauritz
Vi funderar på att försöka ta oss till Chilepepparfestivalen i Esplette, södra Frankrike. Någon som varit där och kan ge tips om resväg, boende etc? Verkar smidigast att flyga till Barcelona och ta tåg därifrån? Tips på andra resmål med chilepeppartema mottages också tacksamt!
Sidan laddades på: 0.435 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo