Årets odling!

  • David Wanegårdh
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 maj 2007 03:46 #1574 av David Wanegårdh
Svar från David Wanegårdh i ämnet Sv:Årets odling!
i helgen satte jag ut några pubescens, chinense och baccatum i växthusets djupbädd. pubescens planterade jag i nergrävd kruka. tyvärr hade de blivit solsvedda men det går nog vägen ändå.
Mer
04 mar 2007 20:39 #1548 av Lotta Lauritz
Svar från Lotta Lauritz i ämnet Sv:Årets odling!
Bra idé med plantbyte. Dessvärre finns jag i Luleå. Har ju försökt dra igång lokala aktiviteter med bland annat plantbyte här i norr men intresset var för svagt. Ni borde ha bättre förutsättningar för något liknande i Skåne.
  • David Wanegårdh
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
25 feb 2007 10:03 #1546 av David Wanegårdh
Svar från David Wanegårdh i ämnet Sv:Årets odling!
lycka till. tråkigt med dina habaneroplantor. tänkte om det gick att åstadkomma ett plantubyte? jag har alltid 2 plantor av varje även om jag bara ska använda en i odling, en reservplanta liksom.

jag bor själv i södra skåne.
Mer
19 feb 2007 19:38 #1544 av Lotta Lauritz
Svar från Lotta Lauritz i ämnet Sv:Årets odling!
Hade svårt att få fart på mina Habanero ifjol, så jag tänkte vara tidig i år. Sådde för en månad sedan. De kom upp, angreps av sorgmyggor och dog. Tror att jag sanerat huset nu och drar igång ordentligt till helgen. Nya sorter för i år blir Esplette och Hot Lemon. Det är så underbart att en ny säsong är på väg!
Mer
17 feb 2007 21:04 #1542 av Jorma Lindgren
Svar från Jorma Lindgren i ämnet Sv:Årets odling!
Har frön från både Habanero och Jalpeno som jag hade hoppats att få till, men tänker vänta ca 1 månad till innan jag petar ner dem i jorden.

Planen är att dra upp stora fina plantor i lägenheten och sedan plantera ut dem i kolonin i mars/april/maj när det kan ta vara på sig själv.

Har lite andra frön också, får se om/vad de blir av dem :P
  • David Wanegårdh
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 feb 2007 08:12 #1540 av David Wanegårdh
Årets odling! skapades av David Wanegårdh
Hur går det med årets odlande? Stött på några motgånger eller det är enbart idla framgångar?

Själv har jag gjort den första omskolningen av mina c.pubescens och c.chinense som jag satte i januari.
Jag omskolade dem i en jordblandning av hälften Weibulls såjord och hälften kogödsel på säck. Då får plantorna både näring och en lucker jord för bra rotbildning. Sen står de under en 400w växtlampa.

Nu har jag även satt en omgång olika sorters jalapeno (c.annum). De står i ett varmt söderfönster på en värmedyna under några 24w lågenergilampor i miniväxthus.
Sidan laddades på: 0.382 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo