Söker frön av HJ1 Corona och HJ2 Meteor

Mer
23 dec 2020 11:37 #2477 av Thomas Carlsson
Det blev ingen "provodling" men nu är det snart dags att plantera säsongens frön. Jag har letat internationellt, men det är fortfarande så att jag saknar HJ1 och HJ2. Det finns en möjlighet att få tag på HJ1 via en firma i Storbritannien (om inte Brexit ställer till det), men HJ2 har de bara till sig själva. Alltså, finns det någon som har frön, eller har tips på var frön finns, av HJ1 och HJ2 så vore jag tacksam för ett svar.
Hälsningar, Thomas
Mer
09 okt 2020 11:51 #2467 av Jonas Borssén
Hej Thomas!

Prova hos Hugo Nömm, en av våra medlemmar. Han har odlat en del av HangJiao-generationerna tidigare. hugonomm@gmail.com

Utländska fröfirmor är annars ett alternativ. Lycka til!
Mvh
Jonas
Mer
08 okt 2020 15:44 #2466 av Thomas Carlsson
En rättelse. Jag var lite förvirrad och blandade ihop de olika sorterna. Jag söker frön från såväl HJ1 Corona samt HJ2 Meteor. Sorry för sammanblandningen.
/Thomas/
Mer
06 okt 2020 21:30 - 08 okt 2020 15:45 #2465 av Thomas Carlsson
Plantorna har just plundrats på frukter och håller på att förberedas för vintern då lusten att prova vinterodling inomhus kommer över en. Tanken är att testa de 10 olika varianter av HangJiao (rymd-chile) som finns, lite som en provodling inför våren. Jag har kommit över 9 av de 10 varianterna men saknar HJ1 Meteor.
Är det någon som har sådana frön som jag kan köpa eller vet var det går att få tag på, så vore jag tacksam för svar.
Last edit: 08 okt 2020 15:45 by Thomas Carlsson.
Sidan laddades på: 0.475 sekunder

Anmälan nyhetsbrev

scflogo